GOD MAT OCH TREVLIGT SÄLLSKAP

Har nyligen komit hem från N, vi har lagat thailändsk mat; kyckling med ris och på min begäran, vårrullar :) Farligt gott var det! Älskar att få ny inspiration och pröva nya maträtter. Upptäckte att grön curry är galet gott och jag kan inte förstå varför jag inte har det i mitt kök. Det måste bara köpas :)

Nu har jag precis gjort middag, ris med torskfile i ugn. Känner mig inte hungrig, men älsklingen är nog det när han kommer hem. Plus att vi ska ha matlådor imorgon, då vi båda jobbar. Anyway, det luktar fortfarande sen morongens bravuder, haha! :)
Allmänt | |
#1 - - Sara:

Vi hade också grön curry. Behövde det till en jättegod laxrätt. Tog dock mindre än vad som stod i receptet då jag tyckte det var så starkt! Kanske är jag bara mesig? ;-)

#2 - - Sara:

Det ska jag inte göra! Jag gillar den fortfarande. Min mamma verkar dock ha missuppfattat det hela och trott jag skulle göra mig av med den bara för jag har en ny. Nu tjatar hon på mig att spara den och skänka den till henne. Ironiskt nog var det min födelsedagspresent från henne när jag fyllde 20. Vill egentligen behålla den men vill heller inte vara självisk om hon vill ha den. Samtidigt är den ändå gammal, då köper jag hellre en ny väska till henne. Vi får se vad som händer. Oj, nu fick du ett långt svar där! Jag kan inte alltid fatta mig kort, hoppas du inte får huvudvärk :-)

Upp