SJUKSKRIVEN

Igår jobbade jag. Det gick med möda och näppe. Jag vart andfådd för ingenting, frös och svettades hela tiden. Men jag kände mig lite tvungen att gå till jobbet då jag har varit sjukt precis en vecka igår. Men när jag kom hem ringde jag till vårdcentralen och fick en tid 15min senare. Hon "tittade" på mig och tog prover. Sedan sjukskrev hon mig. Jaha, kul. Har fortfarande ett virus kvar i kroppen och nu skall jag vila. Jag bad henne även kolla mitt blodvärde, då jag alltid har haft lågt. Jag hade samma värde som i Oktober förra året, precis samma. Inte bra. Jag vet inte hur jag skall göra för att få upp det. Järntabletter, blutsaft & äta mycket gröna grönsaker verkar inte hjälpa mig.. Behöver jag säga att jag vart något irriterad när hon ifrågasatte varför jag inte äter rött kött? Hon menade inte varför jag har valt bort det, utan varför. Svårt att förklara, men hon uttryckte sig som om jag vore dum i huvudet.. Pucko. Jag har, under de senaste åren tröttnat på att förklara mig. Det är mitt val och jag ifrågasätter inte andra människor när dem väljer bort en viss typ av mat..
 
Nu ska jag försöka få i mig något att äta, sedan ska jag vila, på doktorns order :)
 
 
 
Allmänt | |
Upp