MITT I SOMMAREN

Söta Mira är såklart en pudel :)
 
I söndagskväll när jag kom hem från jobbhelgen känner jag att det gör ont i halsen. Tänkte inte mer på det, hade vilodag på måndagen (tvättade & så) och på tisdagen kom mina föräldrar hit för att hämta mig. Vi handlade lite, åkte hem till dem där vi spenderade hela dagen och kvällen. Solade och hade allmänt mysigt. På kvällen grillade vi, så gott! Efter middagen åkte vi till farfar och farmor :) Så Tino och deras hund Mira fick busa av sig.
 
Sen åkte vi och köpte en efterlängtad matbredare!! Det vart en från Bosch, både min mamma, moster och farmor är nöjda med sina. Dock har dem lite äldre modeller, hehe :) Sen när jag kom hem kom förskylningen på riktigt. Feber och ont i kroppen. Så jag har legat i soffan sedan dess. Nu har jag inte ont i kroppen eller i halsen, är täppt i näsan, öronen och så hostar jag en del. Bara att tacka Kan Jang ännu en gång!!  Att bli förskyld under sommaren är inte så kul och har hört att det tar längre tid att tillfriskna ordentligt :/
 
Nog om det, idag är en ny dag, strålande sol. Dock håller jag mig inne någon dag till tror jag. Så det inte blir värre igen. Jag har precis städat i köket, rensat lådor och recept :) Nu har jag även börjat med middagen. Vi ska grilla lite kyckling, rödlök, svamp och paprika på spett :) Kycklingen har legat i en marinad som jag gjorde igårkväll. Hade bara i soja, vitlök, kryddor, sweet chilisås och en pressad lime :) Jag har en lime-period nu. Det ska vara lime till allt! I såser, marinader och ja, det mesta faktiskt. Så gott och frächt! Till det vi grillar ska vi äta en god sallad hade vi tänkt!! Ikväll hoppas jag på att jag orkar åka ut till vattnet så Tino får bada igen :)
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp