Snygga meloner

 
Jag har precis haft en liten fruktstund: meloner, aprikoser (färska) & nektariner. OM det var gott :) Pappa var förbi en sväng på eftermiddagen för kaffe & lite prat. Tror han hade lite tråkigt, då mamma jobbar och han fortfarande har semester hihi. Jag ska om en stund bege mig ut för en kort promenad med Tino. Men det lockar inte mig, då det regnar ute. Tur att jag införskaffade mig regnkläder innan sommaren började!
 
Imorgon börjar jag jobba igen, efter 23 dagar. Jag vart sjuk precis innan min semester började, annars skulle jag varit ledig i 8 dagar. Dock jobbade jag en dag, men vart sedan sjukskriven. Det är med blandade känslor att gå tillbaka, skönt att ha fått vara hemma och göra precis vad man vill. Men det känns nog lite lättare att börja jobba eftersom min sambo började jobba igår. Så har varit själv hemma under dessa två dagar, vilket blir lite trist. Jag förstår inte hur dem som är arbetslösa klarar av att vara hemma under dagarna, jag skulle få panik. I början är det säkert lite skönt, men när man har städat och fixat varje liten yta och inte får några pengar på kontot är nog jobbigt. Så jag är tacksam över att jag har ett jobb att återgå till.
 
Allmänt | |
Upp